Kurs mentoringowy, w którym pomogę Ci skuteczniej dogadywać się ze współpracownikami w Twojej organizacji oraz konstruktywnie rozwiązywać pojawiające się konflikty.
Kompleksowe badania przeprowadzone w 2009 roku w przedsiębiorstwach przemysłowych w Niemczech i Szwajcarii dowodzą, że:
Te koszty można obniżyć lub całkowicie wyeliminować,
wprowadzając do firm nowe spojrzenie na komunikację i rozwiązywanie konfliktów.
Tracicie czas i energię na powracające, nierozwiązywalne konflikty?
Motywacja słabnie, pomysły się rozmywają, a potencjał grupy gaśnie wobec wewnętrznych nieporozumień?
Masz wrażenie, że nie da się pogodzić dbania o interes organizacji z uważnością na perspektywę i potrzeby jej członków?
Frustruje cię nieodparte wrażenie, że twoi współpracownicy skupiają się na utarczkach między sobą bardziej niż na wspólnej realizacji zadań?
Niepokoi cię myśl, że ludzie z którymi pracujesz, unikają odpowiedzialności za powierzone im zadania?
Niedopowiedzenia i niejasności między osobami w twoim zespole coraz mocniej odbijają się na efektach wspólnej pracy?
Sprawić, by twoja organizacja była odporna na konflikty
Zaoszczędzić czas tracony na nieskuteczne próby rozwiązywania sporów
Wprowadzić do swojego zespołu więcej spokoju, lekkości i współpracy
Nauczyć się rozwiązywać konflikty w konstruktywny sposób - zarówno jako strona, jak i obserwator konfliktu
Poznać strategie na zachowanie spokoju w trudnych emocjonalnie sytuacjach zawodowych (skargi klientów, bycie świadkiem konfliktu, krytyka ze strony współpracowników czy przełożonych)
Nauczyć się dbać o to, co ważne dla ciebie, z jednoczesnym uwzględnieniem innych zaangażowanych
Kurs adresowany jest do każdego, kto pracuje w zespole i chciałby podnieść jakość komunikacji w swojej grupie.
Dotyczy zarówno szczebla menadżerskiego, liderów grup czy projektów, jak i osób wchodzących w skład danej grupy.
Co to znaczy “zespół”? To każda grupa ludzi, w ramach firm, zrzeszeń, instytucji, placówek i organizacji, która pracuje nad wspólnymi celami i projektami. Nie ma przy tym znaczenia, czy grupa jest formalna, czy też nie – wyznacznikiem jest gotowość zbudowania zespołu, który potrafi się porozumieć mimo różnic i jest odporny na konflikty.
Kurs startuje 8.02.2021 i potrwa 8 tygodni, obejmując osiem cotygodniowych, warsztatowych spotkań online (godz. 18.00-21.00).
Dostępnych jest tylko 16 miejsc, ale żeby kurs wystartował musi uzbierać się minimalna wymagana liczba kursantów.
Każde spotkanie odbywa się na żywo, w kameralnej grupie (max.16 osób).
Spotkania nie będą nagrywane (poza częściami wykładowymi, do późniejszego odtworzenia w razie potrzeby).
Po spotkaniach uczestnicy otrzymają podsumowania omawianych treści, nagranie video z częścią wykładową oraz zadania do pracy własnej.
Dodatkowo grupa spotka się cztery razy (co drugi tydzień) na dwugodzinne sesje praktyczne – dla przećwiczenia poznawanych strategii.
Udział w ośmiu (po 3h) grupowych, warsztatowych spotkaniach online
Podsumowanie spotkań i zadania do pracy własnej w PDF oraz nagrania video części wykładowej spotkań.
Cztery spotkania praktyczne online
(2 godziny co dwa tygodnie)
Dwie godziny konsultacji indywidualnych (tel./Skype) - na omówienie konkretnych sytuacji, przećwiczenie poznanych strategii lub przygotowanie się do mediacji trudnego konfliktu.
(można je wykorzystać do 30.04.2021)
Ebook “Jak zarządzać motywacją?”
“9 strategii na zadbanie o dobre relacje w miejscu pracy” [PDF]
8.02.2021
* Dlaczego i kiedy dialog jest nam potrzebny
* Co utrudnia nawiązanie kontaktu z drugą osobą
* Czego potrzebujemy, aby zbudować dialog - składowe
* Co wpływa na motywację do działania?
* Jak zbadać swoje nastawienie do drugiego człowieka i w jaki sposób je zmienić?
15.02.2021
* W jaki sposób komunikować granice nie atakując innych?
* Skąd wiedzieć, gdzie nasze granice przebiegają?
* Co, gdy ktoś zdaje się nie respektować naszych granic
* Odpowiedzialność osobista
22.02.2021
* Dlaczego ludzie stawiają opór naszym prośbom lub poleceniom?
* Jak otworzyć przestrzeń do współpracy?
* Co możemy zrobić, aby dostać to, czego chcemy?
01.03.2021 i 08.03.2021
* Jak sprawić, aby zespół był odporny na konflikty
* Mechanizmy i dynamika rozwoju konfliktów
* Strategie rozwiązywania konfliktów
* Jak zachować spokój w konflikcie, będąc jego częścią?
* Towarzyszenie innym w ich konflikcie
* Wykorzystywanie potencjału konfliktów
* Jak znaleźć porozumienie, gdy nasze stanowiska zdają się być przeciwstawne?
15.03.2021
* Jasne wyrażanie siebie
* Język obserwacji vs język ocen
* W jaki sposób to, co mówimy, może działać na innych?
* Czy mówię to, co chcę przekazać?
22.03.2021
* Jak sprawić, by inni czuli, że ich słucham?
* Odkrywanie prawdziwego znaczenia słów
* Jak odkryć TAK w NIE
* Kiedy trudno jest słuchać
29.03.2021
* Od kultury obwiniania do kultury szukania rozwiązań - wykorzystaj potencjał swojego zespołu
* W jaki sposób przekazać uwagi tak, aby zostały zrozumiane bez odruchowego tłumaczenia się?
* Świętowanie sukcesów
* Wyrażanie uznania wobec zasług innych
Wykupienie udziału oznacza miejsce dla jednej osoby. Grupa jest kameralna i zamknięta, dla komfortu i poczucia bezpieczeństwa uczestników nie ma możliwości, aby osoby zmieniały się między spotkaniami.
Pracujemy warsztatowo, i to największy zasób kursu – możliwość przećwiczenia w praktyce tego, co omawiane jest teoretycznie.
Jeśli chcesz, aby więcej osób skorzystało z tej wiedzy, możesz rozważyć zorganizowanie takiego kursu w swoim zespole (napisz do mnie)
Warsztatowe spotkania online będą odbywać się poprzez platformę Zoom (przed pierwszym spotkaniem otrzymasz ode mnie specjalny link do wirtualnego pokoju).
Potrzebujesz zatem komputera z systemem Windows lub MacOS z dostępem do internetu oraz mikrofonu (może być wbudowany) i kamerki internetowej.
Tak, po zakupie otrzymasz fakturę na podany przez Ciebie w formularzu adres email.
ⓒ Małgorzata Musiał 2021 | Wszystkie prawa zastrzeżone